ΑΘΗΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ
ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
https://el.wikipedia.org/wiki/Πειραιάς_Ιπποθοωντίδας
ΕΤΟΣ 0 ή 2019 πριν το σήμερα:
ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΓENNHΘHKE
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ που κατά κάποιες μαρτυρίες
ήταν Ελληνικής καταγωγής στην περιοχή της αρχαίας
Αθήνας και του Πειραιά κυρίαρχούσαν οι Ρωμαίοι μετά την κατάληψή τους και την
καταστροφή τους από τον Σύλλα 87-86 π.Χ.
Αντίθετα, σύμφωνα με τον Πλούταρχο,
οι προηγούμενοι στρατηγοί των Ρωμαίων, όπως ο Τίτος Φλαμινίνος και ο Αιμίλιος
Παύλος, όχι μόνο είχαν σεβαστεί τα ιερά μέρη, αλλά τους είχαν αποδώσει και δώρα
προβάλλοντας σεβασμό.
ο Αριστίων, φιλόσοφος και τύραννος
των Αθηνών βλέποντας την αγανάκτηση των Αθηναίων και Πειραιωτών, καθώς ενώ ο
κόσμος έφτανε στα άκρα για να βρει κάτι φαγώσιμο - έτρωγαν μέχρι και δερμάτινα
παπούτσια, συμμάχησε με το βασιλιά του Πόντου, Μιθριδάτη ΣΤ΄, ενάντια στους
Ρωμαίους κατά τη διάρκεια του Α' Μιθριδατικού Πολέμου. Την 1η Μαρτίου 86 π.Χ. ο
Λεύκιος Κορνήλιος Σύλλας κατέλαβε την Αθήνα μετά από μακρά πολιορκία και ο
Αριστίων εκτελέστηκε.
από τον Frederick Arthur Bridgman
(1896).
Αντώνιος και Κλεοπάτρα στον Πειραιά
Το 32 π.Χ. έρχονται στον Πειραιά και
την Αθήνα, ο Αντώνιος και η Κλεοπάτρα όπου συνέχισαν τις ερωτικές τους επιδόσεις
και διασκεδάζουν ποικιλότροπα και προκλητικά. Δεν αφήνουν σημείο για σημείο που
να μην επισκεφθούν και διασκέδαση που να μην κάνουν.
Τα νέα δεν αργούν να μαθευτούν στη
Ρώμη. Και που εξόργισαν τον Οκταβιανό. Ετσι όπως αναφέρεται στον Πειραιά έμαθε ο
Αντώνιος την κήρυξη πολέμου εναντίον του από τον Αυτοκράτορα.
Μετά την οριστική ήττα του Μάρκου
Αντωνίου το 31 π.Χ. στο Ακτιο από τον στόλο του Οκταβιανού, ο Οκταβιανός ήρθε
στην Αθήνα και τιμώρησε τους Αθηναίους παίρνοντάς τους την Αίγινα και την
Ερέτρια.
Ο Αντώνιος με την Κλεοπάτρα
εγκαταστάθηκαν στην Αλεξάνδρεια. Ο Μάρκος Αντώνιος πήρε την Αίγυπτο και
συγκυβέρνησε με τη βασίλισσα Κλεοπάτρα Ζ', την τελευταία των Πτολεμαίων. Ηταν
ένα τέλος εποχής- τέλος των θλιβερών Πτολεμαίων στην Αίγυπτο,
κι ας ήταν απόγονοι το
Ηρακλή. πιο πριν το
343 π.Χ.
με τον θάνατο του τελευταίου γηγενή Φαραώ του
Νεκτανεβός , είχε έρθει το τέλος των Φαραώ της
Αιγύπτου.
Η ύπαρξη των πτολεμαίων σηματοδοτεί
την παρουσία των Ελλήνων στην Αίγυπτο αλλά και γενικότερα στη Μέση Ανατολή.
Να σημειώσουμε εδώ ‘ότι πριν 300
περίπου χρόνια είχε επισκεφθεί την ευρύτερη περιοχή ο Μέγας Αλέξανδρος Τέλος των
Αίγυπτίων )…………….……Αβιούδ
στο Ισραήλ,
και στην Αθήνα άρχοντες οι : Φερεκλής 303 π.Χ. Λεώστρατος,302 π.Χ. Νικοκλής,301
π.Χ. Καλλίαρχος,300 π.Χ. Ηγέμαχος,299 π.Χ. Ευκτήμων, 298 π.Χ. Μνησίδημος,297
π.Χ. Αντιφάτης,296 π.Χ. Νικίας, 295 π.Χ. Νικόστρατος, 294 π.Χ. Διότιμος. 293
π.Χ. Ολυμπιόδωρος…………. 164 π.Χ. Νικομήνης 161 π.Χ,
Φαιδρίας,147 π.Χ. Αγνόθεος………… ΡΩΜΑΙΟΙ.
Η παρουσία ΤΩΝ Ελλ΄ήνων στο Λίβανο
χρονολογείται από την αρχαιότητα, ΌΤΑΝ Φοίνικες και οι Έλληνες (και οι δύο τους
είναι θαλάσσιοι λαοί) μοιράζονται στενούς δεσμούς. Το ελληνικό αλφάβητο, για
παράδειγμα, προέρχεται από το Φοινικικό. Η ελληνική παρουσία αποδεικνύεται από
διάφορα τοπωνύμια, και υπάρχουν στενοί δεσμοί μεταξύ των Ελλήνων και των
Λιβανικών ελληνορθόδοξων και ελληνοκαθολικών κοινοτήτων.
Στην αρχαιότητα στον Λίβανο υπήρξαν
διάφορες ελληνικές αποικίες. Μετά τον εκχριστιανισμό η επιρροή του ελληνικού
πολιτισμού παρέμεινε ισχυρή, όμως έφθινε με το πέρασμα των αιώνων, αν και δεν
εξαφανίστηκε. Η πόλη Αμιούν (πιθανώς από τη Σημιτική λέξη για τους Έλληνες,
Γιουνάν), πρωτεύουσα της επαρχίας Κούρα (με τη σειρά από της από την ελληνική
λέξη χωριά), στα βόρεια της χώρας, είναι μια ζωντανή απόδειξη αυτού.
Ιουδαϊκά μελετήματα βασισμένα στην
Βιβλική και Ταλμουδική ερμηνευτική παράδοση κα αναλουν την διαχρονική πνευματική
συνομιλία ανάμεσα στους Ιουδαίους και τους Έλληνες, οι οποίοι θεμελίωσαν το
πνευματικό και πολιτισμικό υπόβαθρο του επονομαζόμενου σήμερα Δυτικού
Πολιτισμού.
Βέβαια Ιουδαίοι και οι Έλληνες είδαν
καθένας τον εαυτό τους ως ξεχωριστό και πρωτοπόρο έθνος ανάμεσα στα άλλα έθνη
της οικουμένης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ
29-11-2019